Tillsammans med Folkspel, BBDO Nordics och Digital Fans har vi tagit fram en ny modern webbplats för Folkspel. En webbplats där Folkspels plattform för försäljning av lotter för föreningslivet kan utvecklas vidare. Siten är utvecklad i .NET med ett headless Optimizely CMS. Resultatet är en användarvänlig, tillgänglig webbplats med höjd för stötvis mycket besökare.
Säljverktyg
Som en del av Folkspels webbplattform har vi varit med och utvecklat det säljverkyg som används av föreningar och organisationer för att hantera sina lag/grupper och användare.
Här kan säljare skapa upp och dela sina säljlänkar till sin egen föreningsbutik. Dessutom kan föreningsansvariga hantera sina lag och användare.
Process
Vi har under flera år jobbat nära Folkspels egna utvecklare och produktansvariga. Och med god kunskap om system och produkter har vi kunnat stötta i utvecklingen.
Ett agilt arbetssätt, hela tiden styrt av vad som är viktigast att bli klart med, samtidigt som inga genvägar får tas som skapar problem i framtiden eller tummar på prestanda eller säkerhet - har lett till en tajt arbetsgrupp med mycket kommunikation.
Dessutom står vi redo med en plattform som vi kan utveckla vidare på för att implementera fler produkter och funktioner på.
Föreningslivet
Sedan starten 1991 har Folkspel tilldelat föreningslivet i Sverige över 17,5 miljarder kronor. Vilket gör det möjligt för miljoner barn och ungdomar att utföra sin idrotter.
Med en ny uppdaterad webbplats ges möjligheten att bygga vidare på denna plattform. Lotter kan säljas från en plats och säljare i föreningar kan länka in till sin egen föreningsbutik.
Användare kan kan via "Mina sidor" hantera sina favoritföreningar som man vill att överskott skall gå till och hantera sina lotter och prenumerationer.